BibTex RIS Cite

Ebelik ve hemşirelik son sınıf öğrencilerinin okul-hastane işbirliği ile ilgili görüşlerinin değerlendirilmesi

Year 2006, Volume: 13 Issue: 3, 21 - 24, 21.04.2009

Abstract

Süleyman Demirel Üniversitesi
TIP FAKÜLTESİ DERGİSİ: 2006 Eylül; 13(3)



Ebelik ve hemşirelik son sınıf öğrencilerinin okul-hastane işbirliği ile ilgili görüşlerinin değerlendirilmesi


Nurhan Gümral, Fatma Coşar



Özet



Amaç: Bu çalışma, Klinik Sahada Entegre Uygulamalar (KSEU) dersi alan Ebelik ve Hemşirelik son sınıf öğrencilerin (intörn) Okul-Hastane İşbirliği (OHİ) ile ilgili görüşlerini değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Gereç-Yöntem: Araştırma, tanımlayıcı olarak planlanmıştır. Araştırmacı tarafından ilgili literatürler incelenerek hazırlanan 27 soruluk anket formu, SDÜ Isparta Sağlık Yüksek Okulu 2003-2004 yılı Ebelik ve Hemşirelik Bölümü 4.sınıfta okuyan, KSEU dersinin stajını OHİ kapsamında SDÜ Tıp Fakültesi Araştırma ve Uygulama Hastaneleri'nde yapmakta olan 84 öğrenciye uygulanmıştır. OHİ'nin özgüvenlerini etkileme durumu, mezun olduktan sonra hangi görev biriminde yer almak istedikleri ve bu görevi almaya hazır olup olmadıkları, KSEU sürecinde uygulama alanlarının yeterli olma durumu ve bu süreçten mezun olmanın fark oluşturup oluşturmayacağı değerlendirilmiştir. Bulgular ve Sonuç: OHİ uygulaması öğrencilerin özgüvenini olumlu yönde etkilemiştir. Öğrencilerin %56'sı mezuniyet sonrası ebe/hemşire olarak çalışmak istediklerini ifade etmişlerdir. KSEU sürecinde kendilerine olan özgüvenlerinin artmış olması, vaka çeşitliliği ve hastanenin birçok servisinde staj yapmış olmaları kendilerini görev almaya hazır hissetmelerinde etkili olmuştur. Ebelik Bölümü için doğum stajının yetersiz olduğunu sadece ebelik bölümü öğrencileri söylemişlerdir. Yine öğrencilerin tamamı KSEU sürecinden mezun bir ebe/hemşire ile bu süreçten geçmemiş bir ebe/hemşire arasında fark olacağını ifade etmişlerdir. Bu sonuçlar, KSEU sürecinin öğrenci üzerinde olumlu kazançlar sağladığını göstermekte olup OHİ'nin önemini ve gerekliliğini ortaya koymaktadır.


Anahtar kelimeler: Okul, hastane, işbirlik



Abstract

Evaluation of the opinions of the midwifery and nursing senior (intern) students about the School-Hospital Cooperation


Aim: This study aims to evaluate the opinions of the midwifery and nursing senior (intern) students who take Integrated Practice in Clinical Area (IPCA) course about the School-Hospital Cooperation (SHC). Material and Method: The research was planned to be of a descriptive nature. A survey was conducted on 84 senior students who were studying in Suleyman Demirel University, School of Health, Department of Midwifery and Nursing in the year 2003-2004 and who were performing their IPCA course internship within the framework of SHC in Suleyman Demirel University Hospital, Faculty of Medecine. The evaluation was made according to the criteria cited as follows. The effect of SHC on the self-confidence of the students and their choice of department in which they wanted to work after the graduation, whether they were ready for their duty in this department, whether practicing fields were sufficient during IPCA period, and whether the graduation through this period would make a difference or not. Results and Conclusion: CSH programme was effected possitively the self-reliance of the students. Students self-confidence has to be increased by themselves in IPCA period, kinds of case and whose had a training period in lots of hospital service, those are effectived to feel ready on duty. Only midwifery students has said that obstetrics intership was not enough for midwifery department. All students have said that there will be differences between who was completing/graduated of IPCA period or not and when midwife/nurse passed this period its better then others for lonely work. These results explaned that importance of CSH, and the period of IPCA showing advantages over these students.



Key words: School, hospital, collaberation

References

  • Kanan N. Hemþirelik eðitiminde, eðitim ve hizmetin entegrasyonu. IV. Ulusal Hemþirelik Eðitimi Sempozyumu. Kýbrýs, 10-12 Eylül 1997;11-12.
  • Batmaz M. Deðiþik düzeylerdeki hemþirelik eðitim
  • programlarýndan mezun olan hemþirelerin iþ etkinliðinin araþtýrýlmasý. IV. Ulusal Hemþirelik Eðitimi Sempozyumu. Kýbrýs, 10-12 Eylül 1997;38.
  • http://www.nonpf.com/fpmod.htm. Faculty practice resource center: faculty practice models, national organization of nurse practitioner Þubat 2006’da ulaþýldý. faculties.
  • http://www.aacn.nche/Publications/positions/collabor.htm . American association of colleges of nursing: education and practice collaboration: mandate for quality education, practice, and research for health care reform. Þubat 2006’da ulaþýldý.
  • http://w3.sdu.edu.tr/sdu.aspx?dosya=duyuru&dkod=224 . Oktay S. Hemþirelik yönetiminde birleþik model. III. Yapýcý Okul Hastane Ýþbirliði (Workshop). Süleyman Demirel Üniversitesi Isparta Saðlýk Yüksekokulu, Araþtýrma ve Uygulama Hastaneleri Hemþirelik Hizmetleri Müdürlüðü. Isparta, 7-8 Ekim 2004. Nisan 2006’da ulaþýldý.
  • Ulusoy MF. Hemþirelik yüksekokullarý son sýnýf öðrencilerinin meslek bilinçlerinin araþtýrýlmasý. (Doçentlik Tezi). Hacettepe Üniversitesi Hemþirelik Yüksekokulu, Ankara 1991.
  • http://w3.sdu.edu.tr/sdu.aspx?dosya=duyuru&dkod=224. 1.Yapýcý Okul – Klinik Ýþbirliði, Workshop. Akdeniz Üniversitesi Saðlýk Yüksekokulu, Hemþirelik Hizmetleri Müdürlüðü. Antalya, 6-7 Eylül 2002. Nisan 2006’da ulaþýldý.
  • Roell SM. Nurse-intern programs: how they are working. Nurs Adm.1981 Oct; 11(10):33-36.
  • Çam MO. Hemþirelik öðrencilerinin kiþilik özellikleri. Ýnönü Üniversitesi Saðlýk Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Dergisi. 1999;5(5): 31-37.
  • Sezgin A, Yalýnkýlýç G. C.Ü.H.Y.O. Son sýnýf öðrencilerinin okula gelmeden önce hemþirelik mesleðiyle ilgili bilgi-görüþ düzeylerinin okuldaki baþarýlarý ile iliþkisi ve mezun olma aþamasýnda hemþirelik mesleðine iliþkin bilgi-görüþlerindeki deðiþme düzeyi. 3. Hemþirelik Eðitimi Sempozyumu Özet Kitabý. 8-10 Eylül 1993;132.
  • Atalay M. Hemþirelik yüksekokulu öðrencilerinin hemþireliði isteyerek seçip seçmeme durumlarý ile okuldaki baþarýlarý arasýndaki iliþkinin açýklanmasý. 1.Ulusal Hemþirelik Eðitimi Sempozyumu.11-12 Eylül, 1986. Ýstanbul:Hilal Matb., 1988; 117-124.
  • Alpar Þ. Ecevit, Tekin N, Bahçecik N, Ekizler H. Marmara Üniversitesi Hemþirelik Yüksekokulu lisans öðrencilerinin hemþirelik rollerini eðitimde kazanabilme durumunun incelenmesi. IV. Ulusal Hemþirelik Eðitimi Sempozyumu. Kýbrýs, 10-12 Eylül 1997; 333.
Year 2006, Volume: 13 Issue: 3, 21 - 24, 21.04.2009

Abstract

References

  • Kanan N. Hemþirelik eðitiminde, eðitim ve hizmetin entegrasyonu. IV. Ulusal Hemþirelik Eðitimi Sempozyumu. Kýbrýs, 10-12 Eylül 1997;11-12.
  • Batmaz M. Deðiþik düzeylerdeki hemþirelik eðitim
  • programlarýndan mezun olan hemþirelerin iþ etkinliðinin araþtýrýlmasý. IV. Ulusal Hemþirelik Eðitimi Sempozyumu. Kýbrýs, 10-12 Eylül 1997;38.
  • http://www.nonpf.com/fpmod.htm. Faculty practice resource center: faculty practice models, national organization of nurse practitioner Þubat 2006’da ulaþýldý. faculties.
  • http://www.aacn.nche/Publications/positions/collabor.htm . American association of colleges of nursing: education and practice collaboration: mandate for quality education, practice, and research for health care reform. Þubat 2006’da ulaþýldý.
  • http://w3.sdu.edu.tr/sdu.aspx?dosya=duyuru&dkod=224 . Oktay S. Hemþirelik yönetiminde birleþik model. III. Yapýcý Okul Hastane Ýþbirliði (Workshop). Süleyman Demirel Üniversitesi Isparta Saðlýk Yüksekokulu, Araþtýrma ve Uygulama Hastaneleri Hemþirelik Hizmetleri Müdürlüðü. Isparta, 7-8 Ekim 2004. Nisan 2006’da ulaþýldý.
  • Ulusoy MF. Hemþirelik yüksekokullarý son sýnýf öðrencilerinin meslek bilinçlerinin araþtýrýlmasý. (Doçentlik Tezi). Hacettepe Üniversitesi Hemþirelik Yüksekokulu, Ankara 1991.
  • http://w3.sdu.edu.tr/sdu.aspx?dosya=duyuru&dkod=224. 1.Yapýcý Okul – Klinik Ýþbirliði, Workshop. Akdeniz Üniversitesi Saðlýk Yüksekokulu, Hemþirelik Hizmetleri Müdürlüðü. Antalya, 6-7 Eylül 2002. Nisan 2006’da ulaþýldý.
  • Roell SM. Nurse-intern programs: how they are working. Nurs Adm.1981 Oct; 11(10):33-36.
  • Çam MO. Hemþirelik öðrencilerinin kiþilik özellikleri. Ýnönü Üniversitesi Saðlýk Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Dergisi. 1999;5(5): 31-37.
  • Sezgin A, Yalýnkýlýç G. C.Ü.H.Y.O. Son sýnýf öðrencilerinin okula gelmeden önce hemþirelik mesleðiyle ilgili bilgi-görüþ düzeylerinin okuldaki baþarýlarý ile iliþkisi ve mezun olma aþamasýnda hemþirelik mesleðine iliþkin bilgi-görüþlerindeki deðiþme düzeyi. 3. Hemþirelik Eðitimi Sempozyumu Özet Kitabý. 8-10 Eylül 1993;132.
  • Atalay M. Hemþirelik yüksekokulu öðrencilerinin hemþireliði isteyerek seçip seçmeme durumlarý ile okuldaki baþarýlarý arasýndaki iliþkinin açýklanmasý. 1.Ulusal Hemþirelik Eðitimi Sempozyumu.11-12 Eylül, 1986. Ýstanbul:Hilal Matb., 1988; 117-124.
  • Alpar Þ. Ecevit, Tekin N, Bahçecik N, Ekizler H. Marmara Üniversitesi Hemþirelik Yüksekokulu lisans öðrencilerinin hemþirelik rollerini eðitimde kazanabilme durumunun incelenmesi. IV. Ulusal Hemþirelik Eðitimi Sempozyumu. Kýbrýs, 10-12 Eylül 1997; 333.
There are 13 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Research Articles
Authors

Nurhan Gümral

Fatma Coşar This is me

Publication Date April 21, 2009
Submission Date April 21, 2009
Published in Issue Year 2006 Volume: 13 Issue: 3

Cite

Vancouver Gümral N, Coşar F. Ebelik ve hemşirelik son sınıf öğrencilerinin okul-hastane işbirliği ile ilgili görüşlerinin değerlendirilmesi. Med J SDU. 2009;13(3):21-4.

                                                                                               14791 


Süleyman Demirel Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi/Medical Journal of Süleyman Demirel University is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International.