Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Cerrahi Hastalarının Ameliyat Sonrası Hemşirelik Bakım Kalitesi Algısı

Yıl 2017, Cilt: 20 Sayı: 3, 195 - 200, 02.10.2017

Öz

Amaç: Bu çalışmanın amacı, cerrahi hastalarının
ameliyat sonrası hemşirelik bakım kalitesi algısını değerlendirmektir.

Yöntem: Tanımlayıcı
türde olan bu çalışma 2014-2015 yılları arasında bir üniversite hastanesinin genel
cerrahi kliniklerinde, 271 hasta ile yapıldı. Verilerin toplanmasında kişisel
bilgi formu ve Bakım Davranışları
Ölçeği-24 kullanıldı.
Veriler SPSS 20.0 programında tanımlayıcı
analizler, Kolmogorov-Smirnov, Mann Whitney U, Kruskal-Wallis, Friedman
testleri ile değerlendirildi.

Bulgular: Hastaların
% 55’inin kadın (n=149), % 70.8’inin (n=192) ilköğretim mezunu, % 90.4’ünün
(n=245) evli, yaş ortalamalarının 55.54±14.59 yıl olduğu belirlendi. Hastaların
hemşirelik bakım kalitesi algılama puan ortalaması 4.68±0.96; ölçek alt
boyut puan ortalamaları; güvence 4.78±1.04, bilgi-beceri 4.99±0.91, saygılı
olma 4.50±1.07, bağlılık 4.41±1.13 olarak bulundu. Alt ölçeklerden bilgi-becerinin
puan ortalaması ve cerrahi hemşireleri tarafından bilgilendirilen hastaların
hemşirelik bakım kalitesi algısı istatistiksel olarak anlamlı düzeyde yüksek
belirlendi (p<0.001).







Sonuçlar: Cerrahi
hastalarının ameliyat sonrası hemşirelik bakım kalitesi algısı biraz yüksek
belirlendi.
Cerrahi
hastalarında bakım kalitesi algısının arttırılması için cerrahi hemşirelerinin
bakım uygulamalarında bilgili, becerili olmalarını ve hastaları
bilgilendirmelerini önermekteyiz.

Kaynakça

  • Acar EÇ, Fındık ÜY. Ameliyathanede Hastaların Hemşirelik Bakım Kalitesi Hakkında Düşüncelerinin ve Kaygı Düzeylerinin Değerlendirilmesi. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi 2015;18(4):268-73.
  • Acaroğlu R, Şendir M. Bireyselleştirilmiş Bakımı Değerlendirme Skalaları. İstanbul Üniversitesi Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi 2012;20(1):10-6.
  • Aksoy G. Cerrahi ve Cerrahi Hemşireliği. Aksoy G, Kanan N, Akyolcu N, editörler. Cerrahi Hemşireliği 1. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi; 2012. p. 23-37.
  • Alcan Z. Hemşirelik Hizmetlerinde Kalite. Modern Hastane Yönetimi Dergisi 2001;5(4-5):57-60.
  • Arslan S, Nazik E, Tanrıverdi D, Gürdil S. Hastaların Sağlık Hizmetlerinden ve Hemşirelik Bakımından Memnuniyetlerinin Belirlenmesi. TAF Preventive Medicine Bulletin 2012;11(6):717-24.
  • Büyükyörük N, Dilmen B, Bayram M. Burdur Devlet Hastanesinde Yatan Hastaların İntörn Hemşirelerden Memnuniyet Düzeylerinin Belirlenmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi 2010;17(3):1-6.
  • Çevik K, Eşer İ. Nöroşirurji Kliniğinde Yatan Hastaların Bağımlılık Düzeylerinin Hemşirelik Bakım Kalitesini Algılamalarına Etkisi. İstanbul Üniversitesi Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi 2014;22(2):76-83.
  • Chan HS, Chu HY, Yen H, Chou LN. Effects of a Care Workshop on Caring Behaviors as Measured by Patients and Patient Satisfaction. Open Journal of Nursing 2015;5(2):89-95.
  • Çoban Gİ, Kaşıkçı M. Hastaların Hemşirelik Bakımını Algılayışları. İstanbul Üniversitesi Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi 2008;16(63):165-71.
  • Dursun Y, Çerçi M. Algılanan Sağlık Hizmeti Kalitesi, Algılanan Değer, Hasta Tatmini ve Davranışsal Niyet İlişkileri Üzerine Bir Araştırma. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2004;23(4):1-16.
Yıl 2017, Cilt: 20 Sayı: 3, 195 - 200, 02.10.2017

Öz

Kaynakça

  • Acar EÇ, Fındık ÜY. Ameliyathanede Hastaların Hemşirelik Bakım Kalitesi Hakkında Düşüncelerinin ve Kaygı Düzeylerinin Değerlendirilmesi. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi 2015;18(4):268-73.
  • Acaroğlu R, Şendir M. Bireyselleştirilmiş Bakımı Değerlendirme Skalaları. İstanbul Üniversitesi Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi 2012;20(1):10-6.
  • Aksoy G. Cerrahi ve Cerrahi Hemşireliği. Aksoy G, Kanan N, Akyolcu N, editörler. Cerrahi Hemşireliği 1. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi; 2012. p. 23-37.
  • Alcan Z. Hemşirelik Hizmetlerinde Kalite. Modern Hastane Yönetimi Dergisi 2001;5(4-5):57-60.
  • Arslan S, Nazik E, Tanrıverdi D, Gürdil S. Hastaların Sağlık Hizmetlerinden ve Hemşirelik Bakımından Memnuniyetlerinin Belirlenmesi. TAF Preventive Medicine Bulletin 2012;11(6):717-24.
  • Büyükyörük N, Dilmen B, Bayram M. Burdur Devlet Hastanesinde Yatan Hastaların İntörn Hemşirelerden Memnuniyet Düzeylerinin Belirlenmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi 2010;17(3):1-6.
  • Çevik K, Eşer İ. Nöroşirurji Kliniğinde Yatan Hastaların Bağımlılık Düzeylerinin Hemşirelik Bakım Kalitesini Algılamalarına Etkisi. İstanbul Üniversitesi Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi 2014;22(2):76-83.
  • Chan HS, Chu HY, Yen H, Chou LN. Effects of a Care Workshop on Caring Behaviors as Measured by Patients and Patient Satisfaction. Open Journal of Nursing 2015;5(2):89-95.
  • Çoban Gİ, Kaşıkçı M. Hastaların Hemşirelik Bakımını Algılayışları. İstanbul Üniversitesi Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi 2008;16(63):165-71.
  • Dursun Y, Çerçi M. Algılanan Sağlık Hizmeti Kalitesi, Algılanan Değer, Hasta Tatmini ve Davranışsal Niyet İlişkileri Üzerine Bir Araştırma. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2004;23(4):1-16.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ümmü Yıldız Fındık

Duygu Soydaş Yeşilyurt

Yayımlanma Tarihi 2 Ekim 2017
Gönderilme Tarihi 13 Şubat 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 20 Sayı: 3

Kaynak Göster

Vancouver Yıldız Fındık Ü, Soydaş Yeşilyurt D. Cerrahi Hastalarının Ameliyat Sonrası Hemşirelik Bakım Kalitesi Algısı. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi. 2017;20(3):195-200.

Dergimiz 2019 dan itibaren EBSCO CINAHL Database'de listelenmektedir.

Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.

20547


    1.