Bu araştırma Ankara Üniversitesi Veteriner Fakültesi öğrencilerinin barınma şekillerinin ders başarılarma etkisini biyometrik
yöntemlerle incelemek amacı ile yapılmıştır.
Araştırma 1990-1991 Eğitim-Öğretim yılmda Ankara Üniversitesi
Veteriner Fakültesinde yürütülmüştür. Materyalolarak 866 öğı enci ile
yapılan anketler ve aynı öğrencilerin bu yıl içerisinde aldıklan her dersin
ders başarı notları kullanılmıştır.
Öğrencilerin ders başarılart üzerine barll1ma şekillerinin etkisini
araştırırken veriler, öğrencilerin cinsiyetierine ve bitirdikleri liseye göre
düzeltilerek kullanılmıştır. Öğrencilerin düzeltilmiş yıl sonu başarı not
ortalamaları, ailesi ile birlikte barınanlarda 53.8 :i: 0.9, bir yakının
yanında barınanlarda 55.3 :i: 2. O, arkadaşlGlI ile bir evde barmanlarda
48.2 ::!: 1.2, resmi öğrenci yurtlarmda barmanlarda 55.7 :i: 0.7 ve
özel öğrenci yurtlGimda barmanlarda ise 53.9 :i: 2.2 olarak bulunmuştur. AYllca, kız öğrencilerin erkeklerden ve meslek liseleri ile normal
devlet liselerinden gelen öğı'encilerin diğer liselerden gelenlerden daha
başarılı oldukları gözlenmiştir.
Araştırma sonucuna göre öğrencilerin başarısı için en uygun barınma şeklinin resmi öğrenci yurt/arı olduğu ve bunları sırası ile bir akraba
yanmda barınma, özel yurtta barınma ve kendi ailesi ile barınma şekillerinin izlediği belirlenmiştir. Arkadaşları ile birlikte kalan öğrenciler
ise başarı sıralamasında en aşağıda yer almıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Veteriner Cerrahi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 1991 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1991 |