Bu araştırmanın
amacı, Yabancı Dil (TEFL) Öğretimi Yüksek Lisans (MA) programının bir bileşeni
olan Hizmet içi Öğretmen Eğitimi (INSET) dersinin katılımcı öğretmenlerin
araştırmacı öğretmen olarak gelişmelerine yardımcı olup olmadığını
araştırmaktır. Çalışmaya, İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten 17 öğretmen
katıldı Katılımcıların araştırma bilgi ve uygulamasındaki farklılıklar Öğretmen
Araştırma Bilgi Anketi ve diğer kaynaklarla araştırılmıştır. Bulgular,
katılımcıların araştırma bilgilerinin, ders boyunca ve kazandıkları
deneyimlerin bir sonucu olarak genişlediğini ortaya koymuştur.
öğretmen-araştırması araştırma yapmak hizmetiçi öğretmen eğitimi
The purpose of this
study is to investigate whether Current Issues in In-service Teacher education
(INSET) course, one of the components of a Masters of Art (MA) program in
Teaching English as a Foreign Language (TEFL), helps participating teachers
develop as teacher-researchers. Seventeen non-native English as a Foreign
Language (EFL) teachers participated in the study. The differences in
participants’ research knowledge and practice were investigated through
Teachers’ Research Knowledge Questionnaire, and other sources. The findings
indicated that the participants’ research knowledge was broadened as a result
of the instruction and the hands-on experience they gained throughout the
course.
teacher-research research engagement in-service teacher education
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2017 |
Gönderilme Tarihi | 30 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 13 Sayı: 4 |