Amaç: Bu çalışma hemşirelik birinci sınıf öğrencilerinin bilişötesi farkındalığının akıllı telefon bağımlılığı ve akademik başarı düzeylerine etkisini incelemeyi amaçlamıştır.
Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı tipte olan araştırmamız 107 hemşirelik birinci sınıf öğrencisi ile anket formu kullanılarak yürütülmüştür. Verilerin analizinde; sürekli ve sayımla elde edilen değişkenlerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistikler (sayı- yüzde, ortalama, minimum-maksimum), Anova testi kullanılmıştır. Ayrıca korelasyon ve regresyon analizi yapılmıştır.
Bulgular: Çalışmamıza katılan öğrencilerin yaş ortalaması 19.23±0.41’dir. Öğrencilerin %77.6’sı kadın ve %22.4’ü erkektir. Öğrencilerin %22.4’ü kendini akademik olarak başarılı algılarken, %65.4’ü kendini orta olarak, %12.1’i başarısız olarak değerlendirmiştir. Toplam ölçek puanlarına bakıldığında akıllı telefon bağımlılığı 28.07±10.90 ve bilişötesi farkındalık 187.86±31.78’dir.
Sonuç: Araştırmaya katılan öğrencilerin yaşadığı yer ile Bilişötesi Farkındalık Ölçeği’nin toplam puanı arasında anlamlı bir ilişki olduğu ancak Akıllı Telefon Bağımlılığı Ölçeği toplam puanı arasında anlamlı bir ilişki olmadığı belirlenmiştir. Çalışmamızdan elde edilen sonuçlara göre hemşirelik birinci sınıf öğrencilerinde bilişötesi farkındalık ile akıllı telefon bağımlılığı arasında ilişki saptanamamıştır. Akıllı telefon bağımlılığı birçok alanı etkilemektedir. Ayrıca akıllı telefon bağımlılığı sonucu olarak olumsuz sonuçlarla karşılaşılmakta olup bilişötesi farkındalık düzeyinde etkili olmadığı görülmüştür.
Anahtar Kelimeler: Bilişötesi, akıllı telefon bağımlılığı, hemşirelik
Bilişötesi akıllı telefon bağımlılığı akademik başarı hemşirelik
yok
yok
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları |
Bölüm | Araştırma Makalesi Bölümü |
Yazarlar | |
Proje Numarası | yok |
Yayımlanma Tarihi | 14 Temmuz 2021 |
Gönderilme Tarihi | 19 Mayıs 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 8 Sayı: 1 |