There are limited studies reporting the opinions of residents from three main sciences which are surgical, internal medicine and basic medical sciences in Turkey. So, we need to reveal more opinions of residents on their trainings during pandemic to manage the trainings well during emerging situations in the future. It is aimed to reveal the opinions of residents from all main sciences on their training in medicine given at Karadeniz Technical University Faculty of Medicine during the COVID-19 pandemic process. The study was designed as qualitative phenomenological study,and includes focus group interviews. It was conducted between April 2021- March 2022. Gender, department and duration of residency were taken into account in order to ensure diversity in the determination of the participants. Interviews were conducted online through the Zoom. Content analyses was done by researchers. In our study, five focus group interviews were conducted with a total of 38 residents. The five themes that emerged are as follows: changes in education; health care delivery climate; scientific activities; emotions/feelings; structural problems, in education programs. It is necessary to design the frequency, duration and content intensity of online training activities. Scientific research and thesis studies have been adversely affected by the pandemic. However, the online scientific meetings provided during the pandemic were seen as important education opportunities. ‘Feeling of decreased emotional resillience’ is a new emerged emotional problem. The positive developments in the attitudes and behaviors of the society towards the health professionals during the pandemic contributed positively to the emotions of the residents.
COVID-19 pandemic evaluation medical residencies qualitative study training
Türkiye'de cerrahi, dahili ve temel tıp bilimlerinde eğitim alan araştırma görevlilerinin pandemi dönemindeki eğitimlerine yönelik görüşlerini bildiren çalışmalar sınırlıdır. Bu nedenle, gelecekte ortaya çıkabilecek durumlarda eğitimleri iyi yönetebilmek için asistanların pandemi döneminde aldıkları eğitimlere ilişkin görüşlerini daha fazla ortaya koymamız gerekmektedir. Bu çalışmada, tüm bilim dallarından araştırma görevlilerinin, Karadeniz Teknik Üniversitesi Tıp Fakültesi'nde COVID-19 pandemisi sürecinde aldıkları tıp eğitimlerine ilişkin görüşlerinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Araştırma nitel fenomenolojik çalışma olarak tasarlanmış olup, odak grup görüşmelerini içermektedir. Nisan 2021-Mart 2022 tarihleri arasında gerçekleştirilen araştırmada katılımcıların belirlenmesinde çeşitliliğin sağlanması amacıyla cinsiyet, bölüm ve asistanlık süresi dikkate alınmıştır. Görüşmeler Zoom üzerinden online olarak gerçekleştirilmiştir. İçerik analizleri araştırmacılar tarafından yapılmıştır. Çalışmamızda toplamda 38 araştırma görevlisinin katılımıyla beş odak grup görüşmesi yapılmıştır. Ortaya çıkan beş tema şu şekildedir: eğitimdeki değişimler; sağlık hizmeti sunum iklimi; bilimsel faaliyetler; duygular/hisler; eğitim programlarında yapısal sorunlar. Çevrimiçi eğitim etkinliklerinin sıklığı, süresi ve içerik yoğunluğunun tasarlanması gerekmektedir. Bilimsel araştırma ve tez çalışmaları, pandeminin getirdiği ağır iş yükünden olumsuz etkilenmiştir. Ancak pandemi döneminde sağlanan online bilimsel toplantılar önemli eğitim fırsatları olarak görülmüştür. 'Duygusal dayanıklılıkta azalma hissi' yeni ortaya çıkan bir duygusal sorundur. Pandemi sürecinde toplumun sağlık çalışanlarına yönelik tutum ve davranışlarında yaşanan olumlu gelişmeler, asistanların duygularına da olumlu katkı sağladığı düşünülmektedir.
COVID-19 pandemisi değerlendirme tıpta uzmanlık nitel araştırma eğitim
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Tıp Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 2 Nisan 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2024 |
Gönderilme Tarihi | 18 Temmuz 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 33 Sayı: 1 |