Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Ethical Responsibility of a Faculty Member

Yıl 2017, Cilt: 4 Sayı: 3, 267 - 271, 15.10.2017
https://doi.org/10.17681/hsp.281915

Öz

Although general ethical principles such as moral values, principles of professional ethics, and principles of ethical conduct in Higher Education Institutions are principles determining the behavior and actions of the academic staff, there have been some ethics problems among students and academic staff. As the reasons of these problems are varied, the occurrence/ emergence of them can be completely different from each other. Failing to attend classes on time, presenting course load to be over-excessive, sending his/her assistant to classes instead, failing to perform objective evaluation, humiliating, insulting or sexual harassing students, failing to accurately assess students’ performances, treating some students preferentially, and discrimination are stated among the conducts against professional ethics in the field of education. The primary responsibility of the academic staff is to ensure the well-being of students with his/her actions and decisions; to be honest; to be respectful to basic rights; to be credible; to behave in accordance with the law; to avoid using force; to continually improve him/herself; and to respect personal space.

Kaynakça

  • 1. Büken NÖ. (2006). Türkiye örneğinde akademik dünya ve akademik etik [The academic world and academic ethics in the Turkey' sample]. Hacettepe Tıp Dergisi [Hacettepe Medical Journal], 37(3), 164-170.
  • 2. Demirtaş Z, Şener G & Karabatak S. (2013). According to the Students’ Perceptions the Levels of Academic Staff to Comply with Ethical Codes.International Online Journal of Educational Sciences, 5(2): 506-519.
  • 3. Erdem AR. (2012). Bilim insanı yetiştirmede etik eğitimi [Ethics Education in Training of Scientists]. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi [Journal of Higher Education and Science], 2(1), 25-32.
  • 4. İşgüden B & Çabuk A. (2006). Meslek etiği ve meslek etiğinin meslek yaşamı üzerindeki etkileri [Professional ethics and effects of professional ethics on business life]. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi [Balikesir University Journal of Social Sciences Institute], 9(16), 59-86.
  • 5. Ozcan K, Balyer A & Servi T. (2013). Faculty Members' Ethical Behaviors: A Survey Based on Students' Perceptions at Universities in Turkey. International Education Studies, 6(3): 129-142.
  • 6. …………………………… Yükseköğretim Kurumları (YÖK) Etik Davranış İlkeleri (2014). http://www.yok.gov.tr/web/guest/etik-komisyonu. (Erişim Tarihi: 10.08.2016).
  • 7. Pınar İ. (2002). Akademisyenlerin etik değerleri üzerine bir araştırma [A research about Academics' ethical values]. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi [Journal of the Institute of Management at Istanbul University Faculty of Business Management Economics], 13(43): 5-19.
  • 8. Maya İ. (2013). Akademisyenlerin Meslek Ahlakına Aykırı Olan Davranışlara İlişkin Algıları (ÇOMÜ Eğitim Fakültesi Örneği) [Academıcıans’ perceptıons of behavıours agaınst occupatıonal ethıcs (a case ın comu, faculty of educatıon)]. Türkiye Araştırmaları [Turkish Studies-International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic], 8(6), 491-509.
  • 9. Nartgün SŞ. (2006). Öğretim elemanlarının örgütsel değerlere ilişkin görüşleri (Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi örneği) [Academicians’ Perceptions on the Organizational Values (Abant İzzet Baysal University Faculty of Education: A Case Study)]. Değerler Eğitimi Dergisi [Journal of Values Education], 4 (12), 129-148.
  • 10. Erdem F, Ömüriş E, Öz Ö, Boz H, Özmen M & Kubat U. (2014). Öğretim Elemanlarının Etik Sorumlulukları Üzerine Üniversite Öğrencilerinin Algılamaları [University Students’ Perceptions toward Ethical Responsibilities of Faculties]. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi [Journal of Qualitative Research in Education], 2(1), 39-63.

Öğretim Üyesinin Etik Sorumluluğu

Yıl 2017, Cilt: 4 Sayı: 3, 267 - 271, 15.10.2017
https://doi.org/10.17681/hsp.281915

Öz

Genel olarak etik ilkeler, ahlaki değerler, meslek etiği ilkeleri,
Yükseköğrenim Kurumu etik davranış ilkeleri gibi akademik personelin davranış
ve eylemlerini etkileyen ilkeler olmasına rağmen öğrenci-akademik personel
arasında etik bir takım sorunlar yaşanmaktadır. Bu sorunların nedenleri çok
farklı olabildiği gibi ortaya çıkma / görülme biçimleri de birbirinden çok
farklıdır.
Öğretim üyesinin derslere zamanında
girmemesi, ders yükünü fazla göstermesi, derse asistanını göndermesi, objektif
değerlendirme yapmaması, öğrenciyi küçük düşürücü davranma ya da hakaret etme,
cinsel taciz, öğrencinin performansını doğru ölçmeme, bazı öğrencilere
ayrıcalıklı davranma eğitim-öğretim alanında meslek ahlakına aykırı davranışlar
olarak belirtilmektedir.
Akademik personelin temel sorumluluğu,
eylemleri ve kararlarıyla öğrencilerin iyiliğini sağlamak, dürüst olmak,
haklara saygılı olmak, güvenilir olmak, yasalara uygun davranmak, güç
kullanmamak, sürekli kendini geliştirmek, özel alana saygı göstermektir. 

Kaynakça

  • 1. Büken NÖ. (2006). Türkiye örneğinde akademik dünya ve akademik etik [The academic world and academic ethics in the Turkey' sample]. Hacettepe Tıp Dergisi [Hacettepe Medical Journal], 37(3), 164-170.
  • 2. Demirtaş Z, Şener G & Karabatak S. (2013). According to the Students’ Perceptions the Levels of Academic Staff to Comply with Ethical Codes.International Online Journal of Educational Sciences, 5(2): 506-519.
  • 3. Erdem AR. (2012). Bilim insanı yetiştirmede etik eğitimi [Ethics Education in Training of Scientists]. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi [Journal of Higher Education and Science], 2(1), 25-32.
  • 4. İşgüden B & Çabuk A. (2006). Meslek etiği ve meslek etiğinin meslek yaşamı üzerindeki etkileri [Professional ethics and effects of professional ethics on business life]. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi [Balikesir University Journal of Social Sciences Institute], 9(16), 59-86.
  • 5. Ozcan K, Balyer A & Servi T. (2013). Faculty Members' Ethical Behaviors: A Survey Based on Students' Perceptions at Universities in Turkey. International Education Studies, 6(3): 129-142.
  • 6. …………………………… Yükseköğretim Kurumları (YÖK) Etik Davranış İlkeleri (2014). http://www.yok.gov.tr/web/guest/etik-komisyonu. (Erişim Tarihi: 10.08.2016).
  • 7. Pınar İ. (2002). Akademisyenlerin etik değerleri üzerine bir araştırma [A research about Academics' ethical values]. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi [Journal of the Institute of Management at Istanbul University Faculty of Business Management Economics], 13(43): 5-19.
  • 8. Maya İ. (2013). Akademisyenlerin Meslek Ahlakına Aykırı Olan Davranışlara İlişkin Algıları (ÇOMÜ Eğitim Fakültesi Örneği) [Academıcıans’ perceptıons of behavıours agaınst occupatıonal ethıcs (a case ın comu, faculty of educatıon)]. Türkiye Araştırmaları [Turkish Studies-International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic], 8(6), 491-509.
  • 9. Nartgün SŞ. (2006). Öğretim elemanlarının örgütsel değerlere ilişkin görüşleri (Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi örneği) [Academicians’ Perceptions on the Organizational Values (Abant İzzet Baysal University Faculty of Education: A Case Study)]. Değerler Eğitimi Dergisi [Journal of Values Education], 4 (12), 129-148.
  • 10. Erdem F, Ömüriş E, Öz Ö, Boz H, Özmen M & Kubat U. (2014). Öğretim Elemanlarının Etik Sorumlulukları Üzerine Üniversite Öğrencilerinin Algılamaları [University Students’ Perceptions toward Ethical Responsibilities of Faculties]. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi [Journal of Qualitative Research in Education], 2(1), 39-63.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm DERLEME YAZILARI
Yazarlar

Fatma Ay

Yayımlanma Tarihi 15 Ekim 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 4 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Ay, F. (2017). Öğretim Üyesinin Etik Sorumluluğu. Sağlık Bilimleri Ve Meslekleri Dergisi, 4(3), 267-271. https://doi.org/10.17681/hsp.281915
AMA Ay F. Öğretim Üyesinin Etik Sorumluluğu. HSP. Ekim 2017;4(3):267-271. doi:10.17681/hsp.281915
Chicago Ay, Fatma. “Öğretim Üyesinin Etik Sorumluluğu”. Sağlık Bilimleri Ve Meslekleri Dergisi 4, sy. 3 (Ekim 2017): 267-71. https://doi.org/10.17681/hsp.281915.
EndNote Ay F (01 Ekim 2017) Öğretim Üyesinin Etik Sorumluluğu. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi 4 3 267–271.
IEEE F. Ay, “Öğretim Üyesinin Etik Sorumluluğu”, HSP, c. 4, sy. 3, ss. 267–271, 2017, doi: 10.17681/hsp.281915.
ISNAD Ay, Fatma. “Öğretim Üyesinin Etik Sorumluluğu”. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi 4/3 (Ekim 2017), 267-271. https://doi.org/10.17681/hsp.281915.
JAMA Ay F. Öğretim Üyesinin Etik Sorumluluğu. HSP. 2017;4:267–271.
MLA Ay, Fatma. “Öğretim Üyesinin Etik Sorumluluğu”. Sağlık Bilimleri Ve Meslekleri Dergisi, c. 4, sy. 3, 2017, ss. 267-71, doi:10.17681/hsp.281915.
Vancouver Ay F. Öğretim Üyesinin Etik Sorumluluğu. HSP. 2017;4(3):267-71.