City planning as all kind of planning is about something unreal requiring much imagination capabilities by those involved in this process. Therefore, the traditional means to show the results of planning consisting mainly of lengthy reports and 2D maps are insufficient. Although research in the field of GIS based planning has dealt with a big number of visualization tools including glyph maps, heat map and traditional 2D graphics, research on the opportunities of Virtual Reality (VR) for simulating potential future states of our cities is missing. Such simulations would include exhibit the results of “what-if” scenarios to stakeholders like decision-makers and the general public.The purpose of this research was to develop a largely automated workflow from a 2D map of a city block to a 3D model and finally to a VR environment that can be used without expert knowledge. This will bring urban planning to a new level by visualization of big development projects on the spot. The development of this workflow has been explained in detail. Deficiencies in the current approach are discussed and directions for future research are given.
Şehir planlama, her türlü planlama gibi, bu sürece dahil olanlar tarafından çok fazla hayal gücü gerektiren gerçek dışı bir şeyle ilgilidir. Bu nedenle, çoğunlukla uzun raporlar ve 2 boyutlu haritalardan oluşan planlama sonuçlarını göstermek için geleneksel araçlar yetersizdir. CBS tabanlı planlama alanındaki araştırmalar genellikle kabartma haritalar, ısı haritaları ve geleneksel 2B grafikler de dahil olmak üzere çok sayıda görselleştirme aracıyla uğraşmış olsa da, şehirlerimizin gelecekteki potansiyel durumlarını görselleştirmek için Sanal Gerçekliğin (VR) fırsatları üzerine olan araştırmalar eksik kalmıştır. Bu tür simülasyonlar, karar vericiler ve kamuoyu gibi paydaşlara “eğer” senaryolarının sonuçlarının gösterilmesini sağlayabilirler. Bu araştırmanın amacı, bir şehir bölgesinin 2B haritasından 3B modele ve son olarak uzman bilgisi olmadan kullanılabilecek bir VR ortamına büyük ölçüde otomatikleştirilmiş bir iş akışı geliştirmekti. Bu yöntem, büyük geliştirme projelerinin yerinde görselleştirilmesiyle kentsel planlamayı yeni bir seviyeye getirecektir. Bu iş akışının gelişimi ayrıntılı olarak açıklanmıştır. Mevcut yaklaşımdaki eksiklikler tartışılmakta ve gelecekteki araştırmalara yönelik talimatlar verilmektedir.
Şehir Planlaması CBS GeodesignHub CityEngine Sanal Gerçeklik
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Bilgisayar Yazılımı |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Aralık 2021 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 22 Mayıs 2021 |
Kabul Tarihi | 16 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 6 Sayı: 3 |