Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

UŞAK ÜNİVERSİTESİ BANAZ MESLEK YÜKSEKOKULU ORMANCILIK VE ORMAN ÜRÜNLERİ PROGRAMI ÖĞRENCİLERİNİN MESLEKİ UYGULAMA DERSLERİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ VE ANALİZİ

Yıl 2018, Cilt: 7 Sayı: 2, 320 - 328, 01.08.2018

Öz

Üniversiteler,
bilim yuvası olmalarının yanı sıra, ülke kalkınmasının da temel taşlarını
oluşturmaktadır. Meslek Yüksekokulları da üniversitelerin gelişimine katkı
sağlayan birimler olarak varlığını sürdürmektedir. Bu çalışmada Uşak
Üniversitesi Banaz Meslek Yüksekokulu Ormancılık ve Orman Ürünleri programında
öğrenim gören öğrencilerinin mesleki uygulama dersleri ile ilgili görüşlerini
belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu çalışmanın evrenini, 2017-2018 eğitim–öğretim
yılında Uşak Üniversitesi Banaz Meslek Yüksekokulu Ormancılık ve Orman Ürünleri
programı kayıtlı öğrenciler arasında kolayda örnekleme yöntemi ile belirlenen
116 öğrenci oluşturmaktadır. Bu öğrencilere toplam 26 ölçekten oluşan anket
uygulanmıştır. Anket çalışması 2 bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde 6
soruluk öğrencilerin demografik yapı ile ilgili bilgileri (cinsiyet, yaş, mezun
olunan lise türü, sınıfı, programı tercih etme durumu ve okunan programın
tercih edilme nedeni), yer alırken, ikinci kısımda ise katılımcıların mesleki
uygulama derslerine ilişkin düşüncelerini ortaya koymak için 21 ifade yer
almaktadır. Anket soruları oluşturulurken daha önce yapılmış çalışmadan (Koca
vd., 2015) yararlanılmıştır. Bu ifadelerin değerlendirilmesinde 5’li likert
ölçeği (1: Kesinlikle hayır, 2: Hayır, 3: Fikrim yok, 4: Evet, 5: Kesinlikle
evet) tekniği uygulanmış ve elde edilen veriler SPSS 20.0 istatistik paket
programı kullanılarak analiz ve değerlendirmesi yapılmıştır. Araştırma sonucuna
göre; öğrencilerin mesleki alanıyla ilgili mesleki uygulama derslerini daha iyi
anladıkları, mesleğine olan ilgiyi arttırdığı, mesleki uygulama derslerin
gerekli olduğu, mesleki uygulamalarda ders saatlerinin daha fazla olması
gerektiği belirtilmiş olup, yine araştırmada öğrencilerin
işe yerleştiklerinde mesleki uygulamada edindikleri tecrübe, bilgi ve deneyimlerin faydalı olacağı ve kendilerini daha bilgili ve bilinçli hale
getireceği gibi sonuçlara ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Aksoy, S., Çevik, B., Çakıcıer, N., (2013), Gümüşova Meslek Yüksekokulu’nda İş Güvenliği Bilincinin Belirlenmesi, Düzce Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Dergisi, 1(1): 69-76.
  • Binici, H., Arı, N., (2004), Mesleki ve Teknik Eğitimde Arayışlar, Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(3): 383-396.
  • Ceylan, H., (2012), Türkiye’deki İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitimi Sorunlar ve Çözüm Önerileri, Electronic Journal of Vocational Colleges, 2(2): 94-104.
  • Gökdoğan, O., Sarıgöz, O., (2012), Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Mesleki Uygulama Dersi İle İlgili Görüşlerinin Değerlendirilmesi, Batman University Journal of Life Sciences, 1(1): 1091-1100.
  • Emir, O., Arslan, S., Kılıçkaya S., (2008), Turizm İşletmeciliği Programı Öğrencilerinin Staj Uygulamaları Hakkındaki Görüşlerinin Değerlendirilmesi: Afyon Kocatepe Üniversitesi Örneği, Afyon Kocatepe Üniversitesi IIBF Dergisi, 10(2): 273–291.
  • Karaman, A., Metin, A.E., Güven, Ş., (2017), Ormancılık ve Orman Ürünleri Program Öğrencilerinin Öğrencilerinin Staj Yapma Eğilimlerinin Belirlenmesi: Uşak Üniversitesi Örneği, Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1): 101-114.
  • Koca, T., Özgüler, A.T., Aksungur, S., (2015), İnönü Üniversitesi Arapgir Meslek Yüksekokulunda Eğitim Gören Teknik Programlar Öğrencilerinin Mesleki Uygulama Dersleri İle İlgili Görüşleri ve Analizi, Electronic Journal of Vocational Colleges, 5(5): 23-30.
Yıl 2018, Cilt: 7 Sayı: 2, 320 - 328, 01.08.2018

Öz

Kaynakça

  • Aksoy, S., Çevik, B., Çakıcıer, N., (2013), Gümüşova Meslek Yüksekokulu’nda İş Güvenliği Bilincinin Belirlenmesi, Düzce Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Dergisi, 1(1): 69-76.
  • Binici, H., Arı, N., (2004), Mesleki ve Teknik Eğitimde Arayışlar, Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(3): 383-396.
  • Ceylan, H., (2012), Türkiye’deki İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitimi Sorunlar ve Çözüm Önerileri, Electronic Journal of Vocational Colleges, 2(2): 94-104.
  • Gökdoğan, O., Sarıgöz, O., (2012), Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Mesleki Uygulama Dersi İle İlgili Görüşlerinin Değerlendirilmesi, Batman University Journal of Life Sciences, 1(1): 1091-1100.
  • Emir, O., Arslan, S., Kılıçkaya S., (2008), Turizm İşletmeciliği Programı Öğrencilerinin Staj Uygulamaları Hakkındaki Görüşlerinin Değerlendirilmesi: Afyon Kocatepe Üniversitesi Örneği, Afyon Kocatepe Üniversitesi IIBF Dergisi, 10(2): 273–291.
  • Karaman, A., Metin, A.E., Güven, Ş., (2017), Ormancılık ve Orman Ürünleri Program Öğrencilerinin Öğrencilerinin Staj Yapma Eğilimlerinin Belirlenmesi: Uşak Üniversitesi Örneği, Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1): 101-114.
  • Koca, T., Özgüler, A.T., Aksungur, S., (2015), İnönü Üniversitesi Arapgir Meslek Yüksekokulunda Eğitim Gören Teknik Programlar Öğrencilerinin Mesleki Uygulama Dersleri İle İlgili Görüşleri ve Analizi, Electronic Journal of Vocational Colleges, 5(5): 23-30.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Dilbilim
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Abdurrahman Karaman 0000-0002-5925-7519

Ahmet Erkan Metin

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Karaman, A., & Metin, A. E. (2018). UŞAK ÜNİVERSİTESİ BANAZ MESLEK YÜKSEKOKULU ORMANCILIK VE ORMAN ÜRÜNLERİ PROGRAMI ÖĞRENCİLERİNİN MESLEKİ UYGULAMA DERSLERİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ VE ANALİZİ. Mesleki Bilimler Dergisi (MBD), 7(2), 320-328.