Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Honey marketing problems and honey consumption habits in Erzurum

Yıl 2021, Cilt: 36 Sayı: 3, 433 - 445, 12.10.2021
https://doi.org/10.7161/omuanajas.927060

Öz

In this study a survey was made for determining honey consumption habits and honey marketing problems between1-31 March 2010. In the consumers based research data were collected from (105 consumers) criterias when buying honey, different kinds and health benefits of honey in Erzurum. According the assesments of results; it was found that 46.66% of consumers consumed 5 kg of honey per capita per annum and taken into consideration using honey every day. It was determined that the product quality and floral source of honey were more important than price, brand name, region, flavour and colour for consumers. Most of the consumers (60.95%) prefered cenrifugal honey in this study. According to the survey findings, the brand did not have an important effect on consumers’ honey consumption and purchasing habits. This result revealed that there was a negative situation about production and marketing of honey in Erzurum.

Kaynakça

  • 1) Anonim, 2004. T.C Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı. II. Tarım Şurası, Hayvan, Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Sağlığı, Ankara, 35-42 s.
  • 2) Anonim, 2019. Türkiye İstatistik Kurumu, Hayvancılık İstatistikleri, http://www.tuik.gov.tr/hayvancilikapp/hayvancilik.zul (19.03.2021).
  • 3)Arvanitoyannis, I., Krystallis, K., 2006, An empirical examination of the determinants of honey consumption in Romania, International Journal of Food Science and Technology, p; 164–1176.
  • 4)Baki, F., Saner, G., Adanacıoğlu, H., Güler, D., 2017, IV. IBANESS Congress Series – Russe / Bulgaria, Kongresi bildiriler kitabı, s.785. Bulgaristan.
  • 5) FAO, 2008. Statistical Databases/Agriculture, FAOSTAT, www.fao.org (19/03/2021).
  • 6) Fıratlı, Ç., Gençer H.V., 1994. Dünya arıcılığı ve Türkiye'nin yeri, Türkiye II. Tek. Arıcılık Kong. (8-9 Şubat 1994), Ankara.
  • 7) Fıratlı, Ç., Genç F., Karacaoğlu M., Gençer H.V. 2000. “Türkiye Arıcılığının Karşılaştırmalı Analizi Sorunlar – Öneriler” TMMOB Ziraat Mühendisleri Odası, Türkiye Ziraat Mühendisleri Birliği. V. Teknik Kongresi, 811-826 s.
  • 8) Kaftanoğlu, O., Kumova U., Yeninar, H., 1992. Varroa mücadelesinde son gelişmeler. Doğu Anadolu Bölgesi I. Arıcılık Semineri, 127-137 s, Erzurum.
  • 9) Kumova, U., Korkmaz, A., 2000. Arı Ürünleri Tüketim Davranışları Üzerine Bir Araştırma. Türkiye’de Arıcılık Sorunları ve I. Ulusal Arıcılık Sempozyumu. 28-30 Eylül 1999. Kemaliye/Erzincan.
  • 10) Kumova, U., 2001. Varroa jacobsoni kontrolünde ülkemizde kullanılan bazı ilaçların etkinliğinin araştırılması. Türk. J. Vet. Anim. Sci., 25:597-602.
  • 11) Roman, A., Pleban, E,P., Kozak, M., 2013, Factors Influencıng Consumer Behavıor Relatıng To The Purchasıng Of Honey Part 1. The Buyıng Process And The Level Of Consumptıon, DOI: 10.2478/jas-2013-0026J. APIC. SCI. Vol. 57 No. 2
  • 12) Saner, G., Yücel, B., Yercan, M., Karaturhan, B., Engindeniz, S., Çukur, F., Kösoğlu, M., 2011. “Organik ve Konvansiyonel Bal Üretiminin Teknik Ve Ekonomik Yönden Geliştirilmesi Ve Alternatif Pazar Olanaklarının Saptanması Üzerine Bir Araştırma: İzmir İli Kemalpaşa ilçesi Örneği, Gıda tarım ve Hayvancılık Bakanlığı Tarımsal Ekonomi ve Politika Geliştirme Enstitüsü (TEPGE) Yayınları, Yayın No: 195, Ankara.
  • 13) Sayılı, M., 2013. Tokat İlinde Tüketicilerin Arı Ürünleri Tüketim Durumları ve Alışkanlıkları. Uludağ Arıcılık Dergisi, 13 (1): 16-22, Bursa. Yıldız, N., Bircan H., 1994. Araştırma ve Deneme Metotları. Atatürk Üniversitesi, 266 s, Erzurum.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Anadolu Tarım Bilimleri Dergisi
Yazarlar

Dilek Kabakcı 0000-0002-3296-0394

Ahmet Dodoloğlu 0000-0002-9424-4887

Yayımlanma Tarihi 12 Ekim 2021
Kabul Tarihi 6 Ekim 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 36 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Kabakcı, D., & Dodoloğlu, A. (2021). Honey marketing problems and honey consumption habits in Erzurum. Anadolu Tarım Bilimleri Dergisi, 36(3), 433-445. https://doi.org/10.7161/omuanajas.927060
AMA Kabakcı D, Dodoloğlu A. Honey marketing problems and honey consumption habits in Erzurum. ANAJAS. Ekim 2021;36(3):433-445. doi:10.7161/omuanajas.927060
Chicago Kabakcı, Dilek, ve Ahmet Dodoloğlu. “Honey Marketing Problems and Honey Consumption Habits in Erzurum”. Anadolu Tarım Bilimleri Dergisi 36, sy. 3 (Ekim 2021): 433-45. https://doi.org/10.7161/omuanajas.927060.
EndNote Kabakcı D, Dodoloğlu A (01 Ekim 2021) Honey marketing problems and honey consumption habits in Erzurum. Anadolu Tarım Bilimleri Dergisi 36 3 433–445.
IEEE D. Kabakcı ve A. Dodoloğlu, “Honey marketing problems and honey consumption habits in Erzurum”, ANAJAS, c. 36, sy. 3, ss. 433–445, 2021, doi: 10.7161/omuanajas.927060.
ISNAD Kabakcı, Dilek - Dodoloğlu, Ahmet. “Honey Marketing Problems and Honey Consumption Habits in Erzurum”. Anadolu Tarım Bilimleri Dergisi 36/3 (Ekim 2021), 433-445. https://doi.org/10.7161/omuanajas.927060.
JAMA Kabakcı D, Dodoloğlu A. Honey marketing problems and honey consumption habits in Erzurum. ANAJAS. 2021;36:433–445.
MLA Kabakcı, Dilek ve Ahmet Dodoloğlu. “Honey Marketing Problems and Honey Consumption Habits in Erzurum”. Anadolu Tarım Bilimleri Dergisi, c. 36, sy. 3, 2021, ss. 433-45, doi:10.7161/omuanajas.927060.
Vancouver Kabakcı D, Dodoloğlu A. Honey marketing problems and honey consumption habits in Erzurum. ANAJAS. 2021;36(3):433-45.
Online ISSN: 1308-8769