The primary aim of our study, web-based survey, is to gain an understanding of veterinarians’ statistical knowledge and how it varies by focus area. The secondary aim is to address the following question: when should biostatistics be taught in veterinary education? A total of 155 veterinarians from 41 countries participated in this study. The results indicate that while veterinarians place an emphasis on biostatistics education, the majority state that biostatistics education should be taken both at the undergraduate and postgraduate level and the participants also believe that taking a biostatistics course is useful for their occupation. In biostatistics education, the topic of sampling, which plays a significant role at the planning stage of any study, should be considered particularly important. A biostatistics education should also emphasize the necessity of consulting to a biostatistician when planning a study
Web-tabanlı çalışmamızın birincil amacı veteriner hekimlerin istatistik bilgisini anlamak ve istatistik bilgisinin çalışma alanlarına göre nasıl değiştiğini incelemektir. İkinci amaç şu soruya yanıt aramaktadır: Veteriner hekimliği eğitiminde biyoistatistik ne zaman öğretilmelidir? Çalışmaya 41 ülkeden 155 veteriner hekim katılmıştır. Sonuçlar veteriner hekimlerin biyoistatistik eğitimine önem verdiğini, bu eğitimin hem lisans hem lisans üstü seviyesinde verilmesi gerektiğini ayrıca biyoistatistik dersi almanın meslekleri için yararlı olduğuna inandıklarını göstermektedir. Biyoistatistik eğitiminde, çalışmaların planlama aşamasında önemli bir rol oynayan örnekleme konusu özellikle dikkate alınmalıdır. Biyoistatistik eğitiminde ayrıca bir çalışmanın planlanırken biyoistatistik uzmanına danışılmasının gerekliliği vurgulanmalıdır
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Veterinary Surgery |
Other ID | JA26BF43TB |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015Volume: 62 Issue: 3 |